EKOLOGIJA

Senos padangos – didelė problema tiek aplinkos apsaugai, tiek automobilių savininkams.  Naudotas padangas galima pamatyti besimėtant prie konteinerių ar pamiškėse. Mokslininkų skaičiavimais, patekusios į gamtą jos suyra per 120–140 metų. Netinkamai atsikračius senų padangų ir palikus jas saulės atokaitoje, gali išsiskirti vėžį sukeliančios kancerogeninės medžiagos. Padangų sankaupose gali kilti gaisrai, kurie, dėl aukšto jų kaloringumo, yra ypač sunkiai užgesinami. Degant padangoms, į aplinką su tirštais dūmais patenka daug kancerogeninių, pavojingų žmonių sveikatai, medžiagų.

 

LR Aplinkos ministerija nustatė tris būdus, kaip teisingai atsikratyti padangomis: 

  1. Perkant naujas padangas, senąsias privalo priimti jas parduodančios įmonės. Jos įpareigotos priimti tiek senų padangų, kiek klientas perka naujų;
  2. Keičiant padangas automobilių servise, senosios priimamos nemokamai;
  3. Nereikalingas padangas nemokamai priims didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės.  Paprastai tokios aikštelės nemokamai priima iki penkių padangų. Priėmimo sąlygas nustato savivaldybės, tad prieš vežant  pravartu  pasidomėti, kokios sąlygos jūsų regione. Juridiniams asmenims rekomenduojama kreiptis į padangų atliekas tvarkančią įmonę ir atiduoti jas pagal padangų atliekų perdirbimo ir panaudojimo sutartį.

   Už ne vietoje išmestą padangą, gali tekti atlyginti daugiau kaip 140 Eur aplinkai padarytą žalą. 3833 vairuotojų apklausa parodė, kad išlieka nemažai vairuotojų (22,5 %), rizikuojančių  palikti padangas netinkamose vietose.

   Labiausiai paplitęs senų padangų utilizavimo būdas -  panaudoti jas energijai gauti. Deja, šios energijos vertė yra daug kartų mažesnė už padangų kainą.  Todėl siekiama kuo daugiau padangų perdirbti į antrines žaliavas. Jas galima smulkinti, atskiriant gumą, metalą ir tekstilinį kordą. Gautus gumos miltus (granules) galima panaudoti  guminių dangų, avalynės, automobilių  detalių gamybai , kelių tiesimui. Asfaltas su gumos priemaišomis yra ilgaamžiškesnis.  Pabrėžtina, jog ir šios pritaikymo sritys nesukuria didelės pridėtinės vertės, juo labiau, kad gumos atskyrimas nuo padangų yra gana imlus energijai.